Vyhledat
  • Dagmar

Dovedete zaujmout vaše budoucí zaměstnance?

Kvalitní HR Marketing, stejně jako ukotvená firemní kultura a jednoduché HR procesy přinášejí nejen prestiž, ale i snižují náklady tím, že nás kandidáti vyhledávají sami a v naší společnosti také zůstávají. Tím zvyšují hodnotu naší společnosti a my vyděláváme více peněz.


Ale jak na to, konkrétně?

Asi bych začala nejdříve u sebe. Každý podnikatel, které chce zaměstnance zaujmout, musí mít něco, co je atraktivní pro moji cílovou skupinu, tedy potenciální zaměstnance.



Co to má jako být?

Tak si to vyzkoušejme sami u sebe. V jaké společnosti bychom chtěli pracovat my? Já osobně, kdybych si hledala zaměstnavatele, tak by mě zajímaly následující věci:


  • Produkt nebo služba – co daná firma vyrábí nebo jakou službu poskytuje. Musím říct, že jako zaměstnanec jsem pracovala pro firmu, kdy jsem se službou nebyla ztotožněna a vlastně jsem se za tuto službu styděla. A to je začátek konce, takový zaměstnanec, chodí do práce, jen pro peníze. Takovou firmu, pokud člověk má alespoň elementární pud sebezáchovy, musí změnit. Což jsem také udělala... Je to stejné jako ve vztahu, pokud budete s někým jenom pro peníze a ten člověk nás nebude vlastně vůbec zajímat, moc šťastný a naplněný vztah z toho nekouká. Ale to je můj pohled na věc, můžete se mnou samozřejmě nesouhlasit.

  • Brand – značka firmy. Dobře uchopená a dlouhodobě efektivně budovaná značka firmy, je tím nejlepším lákadlem. Kvalitní společnosti pracují na každém detailu od produktu, přes komunikaci, po jasně definované procesy. Od webové stránky, po obchody, výrobní prostory nebo kanceláře, všechno prostě ladí. Má to styl, úroveň, jednotnou linku, čistotu. V takových firmách chce pracovat každý.

  • Inovace a Investice – pro mě osobně je firma, které neinovuje a neinvestuje nezajímavá. Inovace v mém vnímání jsou to, že se firma snaží hledat nové produkty nebo služby a neustále něco vyvíjí, investuje do nových technologií a hledá řešení, jak by mohla zákazníkovi nebo klientovi pomoci. Firma, která nabízí něco, co vlastně nikdo nechce nebo jsou to produkty, které byly moderní před 5 lety a žije ve vzpomínkách, není pro mě lákadlem. Tím ovšem nehovořím o firmách, které mají tradici, úroveň a produkt, který přečkal a přečká generace a je známkou kvality a elegance. Takový LV může dělat kufry, jako před 100 lety a o potenciální zaměstnance mít nouzi nebude. Proč? Protože je to prestiž, pro takovou firmu pracovat. Možná, dokonce životní styl.

  • Udržitelnost – je tento produkt a firma dlouhodobě udržitelná? Jak se tato společnost chová k ostatním, jak pracuje s těmi, kteří potřebují pomoc, jak se chová k životnímu prostředí, jak se zapojuje do společenského dění, je to firma apolitická nebo napojená na nějakou partaj nebo lobbistickou skupinu? Pokud je společnost „Cherry picker“ chová se tak, že chce jenom čerpat výhody, ale jede si dle svých vlastních pravidel, tak to není nic pro mne. Já bych nechtěla chodit do práce, kde každé volby budou značit novou restrukturalizaci.

  • Firemní kultura – tak to samozřejmě z venčí poznat nejde, ale pokud už nás někam pozvou na pohovor, tak je dobré si všímat všech detailů. Jak vypadá recepce, jak vypadají prostory, kde bych měla pracovat, jak se chovají lidé k sobě, usmívají se, umí se podpořit a nebo si poděkovat? Když se na něco zeptám, tak mi odpoví nebo je to o naučených „blábolech“. Nabídnou mi občerstvení a co mi ve finále přinesou? Jak se to prezentuje – omlácená sklenice, ušmudlaný hrnek nebo dokonce plastový kelímek a chemikálie z automatu? Jak vypadá zasedačka, jak vypadají toalety😊. Přijde ke mně někdo, kdo si CV, alespoň přečetl, jak se mnou komunikují, splní, to co slíbí? Je mi příjemné být ve společnosti těchto lidí, chci trávit minimálně 8 hodin denně v takovém prostředí?

  • Procesy – tak ty se z venčí také těžko hodnotí, ale kdo chce, tak se dopídí alespoň základních věcí. Procesy nemusí být komplikované a super sofistikované, u mně je proces už to, že nás někdo na ten pohovor pozve, poskytne nám základní informace o místě konání, času a kontaktní osobě, nějak to bude probíhat, pak něco bude následovat, jedno kolo, druhé kolo a někdo nástup nového zaměstnance musí schválit. A tady to začíná. Pokud budeme na pohovorech slyšet: „Musím se zeptat Franty“, „To musí rozhodnout Franta“, „Franta říkal“, tak jste ve firmě, kde rozhoduje Franta a tudíž žádné procesy, zde očekávat, pravděpodobně nemůžete. Franta, pokud se špatně vyspí, tak bude všechno jinak. Na to pozor – u Franty, já osobně bych pracovat rozhodně nechtěla.

  • HR Marketing – Co mně potenciální zaměstnavatel nabízí? Jak se mnou komunikuje? Ještě před tím, než budou pro něj pracovat. Jak vypadá kariérní sekce na webových stránkách, je tam nějaká informace nebo fotky reálných zaměstnanců? Jak komunikuje v mediích a na sociálních sítích? Co o takovém zaměstnavateli říkají různé aplikace, které hodnotí kvalitu zaměstnavatelů?

Tak to je podle čeho bych se rozhodovala já. Každý to má jinak. Někoho zajímají peníze „only“, někdo chce prestiž, někdo chce super team a dobrou atmosféru.


Ať už je to cokoliv. Pokud chceme být úspěšnými zaměstnavateli, tak musíme myslet komplexně a mít nějaký jasný plán a inspirovat se od ostatních, kteří těmito výběrovými zaměstnavateli jsou. Ono se to nestane přes noc a jako všechno ovoce musí dozrát, jinak si moc nepochutnáme.


Shrnutí:

Ať už podnikáme v čemkoliv, tak se snažme, to dělat poctivě. LV nebo jiné firmy, které jsou na trhu velmi dlouhou dobu, začaly také jako většina dnes slavných a úspěšných firem někde v garáži.

Poctivě, trpělivě, krok za krokem zakladatelé budovali svoji značku založenou na kvalitě, kterou předali dalším generacím.


A teď je obdivujeme. Já osobně neznám nikoho, kdo by obdivoval všechny ty šunty, které se na nás valí z Asie nebo by chtěl být podnikatelem „plagiátorem“ a výrobcem nekvalitních věcí.

Chápu, že kde je poptávka, tam je také nabídka, ale já zde vnímám obrovský rozdíl právě v atraktivitě značky pro budoucí kvalitní zaměstnance.


HR Semináře a Mentoring na dané témata můžete najít ZDE.


#HR #humanresources #hrinterim #hrinterimcz #dagmarmatejkova #matricariachamomilla #moderniHR #firemnikultura #hrmarketing #employerofchoice

0 zobrazení
Kontakt

Společnost je členem:

Matricaria Chamomilla s.r.o.                                                                                              

Ing. Dagmar Matějková Chudárková

Jednatelka společnosti

Sídlo: Jaromírova 588/32, 128 00  Praha 2, Česká Republika  

IČO: 023 62 597

Spisová značka: C 218592 vedená u Městského soudu v Praze                                   

Obvykle mne najdete v kancelářích Spaces na Národní třídě, v Regus po světě nebo u klienta.

Prosím, raději zavolejte a dohodneme se na schůzce. 

 

Tel: +420 602 470 244

dagmar.matejkova@hrinterim.cz

                                                                                                                Odesláním Vaší zprávy souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle aktuální směrnice EU  (GDPR).

                                                                                                                Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat telefonicky, písemně nebo emailem.

HK_P1.png

© 2019 Matricaria Chamomilla s.r.o.. All rights reserved.