Vyhledat
  • Dagmar

💙Dovedete zaujmout vaše budoucí zaměstnance?

Aktualizováno: úno 10

Kvalitní HR Marketing, stejně jako ukotvená firemní kultura a jednoduché HR procesy přinášejí nejen prestiž, ale i snižují náklady tím, že nás kandidáti vyhledávají sami a v naší společnosti také zůstávají. Tím zvyšují hodnotu naší společnosti a my vyděláváme více peněz.


Ale jak na to, konkrétně?


Asi bych začala nejdříve u sebe. Každý podnikatel, které chce zaměstnance zaujmout, musí mít něco, co je atraktivní pro moji cílovou skupinu, tedy potenciální zaměstnance.



Co to má jako být?


Tak si to vyzkoušejme sami u sebe. V jaké společnosti bychom chtěli pracovat my? Já osobně, kdybych si hledala zaměstnavatele, tak by mě zajímaly následující věci:


Produkt nebo služba


co daná firma vyrábí nebo jakou službu poskytuje. Musím říct, že jako zaměstnanec jsem pracovala pro firmu, kdy jsem se službou nebyla ztotožněna a vlastně jsem se za tuto službu styděla.


A to je začátek konce, takový zaměstnanec, chodí do práce, jen pro peníze.

Takovou firmu, pokud člověk má alespoň elementární pud sebezáchovy, musí změnit. Což jsem také udělala...


Je to stejné jako ve vztahu, pokud budete s někým jenom pro peníze a ten člověk nás nebude vlastně vůbec zajímat, moc šťastný a naplněný vztah z toho nekouká. Ale to je můj pohled na věc, můžete se mnou samozřejmě nesouhlasit.


Brand – značka firmy


Dobře uchopená a dlouhodobě efektivně budovaná značka firmy, je tím nejlepším lákadlem. Kvalitní společnosti pracují na každém detailu od produktu, přes komunikaci, po jasně definované procesy.


Od webové stránky, po obchody, výrobní prostory nebo kanceláře, všechno prostě ladí. Má to styl, úroveň, jednotnou linku, čistotu. V takových firmách chce pracovat každý.


Inovace a Investice


Pro mě osobně je firma, které neinovuje a neinvestuje nezajímavá. Inovace v mém vnímání jsou to, že se firma snaží hledat nové produkty nebo služby a neustále něco vyvíjí, investuje do nových technologií a hledá řešení, jak by mohla zákazníkovi nebo klientovi pomoci.


Firma, která nabízí něco, co vlastně nikdo nechce nebo jsou to produkty, které byly moderní před 5 lety a žije ve vzpomínkách, není pro mě lákadlem.


Tím ovšem nehovořím o firmách, které mají tradici, úroveň a produkt, který přečkal a přečká generace a je známkou kvality a elegance.


Takový LV může dělat kufry, jako před 100 lety a o potenciální zaměstnance mít nouzi nebude. Proč? Protože je to prestiž, pro takovou firmu pracovat. Možná, dokonce životní styl.


Udržitelnost


Je tento produkt a firma dlouhodobě udržitelná? Jak se tato společnost chová k ostatním, jak pracuje s těmi, kteří potřebují pomoc, jak se chová k životnímu prostředí, jak se zapojuje do společenského dění, je to firma apolitická nebo napojená na nějakou partaj nebo lobbistickou skupinu?


Pokud je společnost „Cherry picker“ chová se tak, že chce jenom čerpat výhody, ale jede si dle svých vlastních pravidel, tak to není nic pro mne.

Já bych nechtěla chodit do práce, kde každé volby budou značit novou restrukturalizaci.



Firemní kultura


tak to samozřejmě z venčí poznat nejde, ale pokud už nás někam pozvou na pohovor, tak je dobré si všímat všech detailů. Jak vypadá recepce, jak vypadají prostory, kde bych měla pracovat, jak se chovají lidé k sobě, usmívají se, umí se podpořit a nebo si poděkovat?


Když se na něco zeptám, tak mi odpoví nebo je to o naučených „blábolech“. Nabídnou mi občerstvení a co mi ve finále přinesou?


Jak se to prezentuje – omlácená sklenice, ušmudlaný hrnek nebo dokonce plastový kelímek a chemikálie z automatu? Jak vypadá zasedačka, jak vypadají toalety.


Přijde ke mně někdo, kdo si CV, alespoň přečetl, jak se mnou komunikují, splní, to co slíbí?