Vyhledat
  • Dagmar

💙Home Office – jak na to

Aktualizace: úno 10

Na co se při Home Office zaměřit? Jaké jsou podmínky pro práci z domova, na co nezapomenout a co upravit se zaměstnancem v dohodě?


Co konkrétně udělat:


Napsat Interní směrnici nebo si se zaměstnanci sjednat dohodu o práci z domova, popř. Dodatek pracovní smlouvy.


Případně uděláme kombinaci. Dohodu strukturovat tak, aby jste nezapomněli na konkrétní ANO/NE při práci z domova.


  • Dohodu (vzor) si nechejte vypracovat právníkem, ovšem musíte si sami promyslet, co je a není pro váš business důležité (komunikace s klientem, termíny, výkazy práce, bezpečnost přenosu dat, přístupy, práce s osobními údaji atd.)

  • Interní směrnici napíše HR oddělení, "pokud máme" a po schválení je nutno zaměstnance a hlavně manažery, kteří mají týmy, proškolit.



Rozvržení pracovní doby je na zaměstnanci v případě Home Office, standardně rozvrhuje zaměstnavatel.


Zaměstnanec si může čas rozvrhnout dle svých potřeb, nicméně, zaměstnavatel by měl v dohodě, dbát minimálně na následující:

  • Omezit maximální pracovní dobu v jednom dni, dbát na odpočinek mezi směnami (minimálně 11 hodin)

  • Pamatovat na povinné přestávky v práci, po 6 odpracovaných hodinách 30 minut přestávka

  • Nedovolit práci v noci (22.00 – 6.00) – zde je nutná speciální zdravotní prohlídka, dále ve svátek, sobotách a nedělích nebo přesčasy, pokud to zaměstnavatel nenařídí

  • Sladit potřeby klientů a businessu a podle toho čas rozvrhovat – zaměstnanec by si měl připravit plán a doložit začátek a konec pracovní doby a tu si nechat schválit, změny hlásit.

  • Při práci na Home Office se nehradí osobní překážky v práci (návštěva lékaře apod.) kromě vlastní svatby a přestěhování, pohřbu člena rodiny.


Proškolit zaměstnance o BOZP/PO.


  • Ideálně On-line, např. Prevent.cz

  • V případě úrazu je zodpovědný zaměstnavatel, zaměstnanec nese ovšem důkazní břemeno

  • Zakázat alkohol a jiné drogy v pracovní době😊


Zaměstnavatel by měl poskytnout zaměstnanci základní pracovní pomůcky:


  • Notebook, tiskárna, jiné. Pokud nemáme, můžeme pronajmout nebo používat zaměstnance vlastní (nutno refundovat)

  • WIFI připojení – pronajmout/koupit nebo má zaměstnanec vlastní (refundovat)

  • Základní kancelářský spotřební materiál (přidělí firma, objednává online nebo se proplácí)


Zajistit bezpečnost přenosu dat:


  • Přístupy do sítě a systémů zaměstnavatele

  • Nemožnost stahování dat na externí média apod.

  • Omezení přístupu jiných osob k PC zaměstnance (hesla, fólie na notebook)

  • Proškolení, např. Práce z kavárny nebo jiných exponovaných míst.


Rozdělování práce a úkolů, kontrola a termíny splnění:


  • Nadřízený zaměstnance na Home Office musí práci přidělit, stanovit termín splnění a následně vše zkontrolovat

  • Ideálně využívat sdílení v rámci aplikací (Teams) jiných interních komunikačních systémů, kontrolovat výkazy práce (existují aplikace, tiketovací systém) nebo mít sdílené kalendáře.

  • Se zaměstnancem pravidelně komunikovat, např. Denní rozdělení úkolů, týdenní malá porada 1-1, měsíční velká porada i s ostatními členy týmu.

  • Nadřízený schvaluje docházku před proplacením mzdy, schvaluje dovolenou a vyslání na pracovní cestu.


Se zaměstnanci na Home Office je nutno velmi intenzivně komunikovat, abychom zabránili tendencím prokastinovat nebo naopak pracovat „od nevidím, do nevidím“.

Nutná je sebe-disciplína, pomáhá si naplánovat den, nechodit doma celý den v pyžamu, u dam funguje se učesat a namalovat😊.


Zajít si zasportovat nebo strávit čas s rodinou a den strukturovat dle potřeb zaměstnavatele, ale i svých vlastních potřeb. Socializace s kolegy je nutná, i když to je jen po telefonu nebo video callu.


Zde záznam z Webináře.



Pokud vás zajímají moje Semináře, tak koukněte.

Pokud potřebujete HR Interima nebo Virtuálního HR ředitele, popř. HR seniorního poradce, zde více info.


Pokud hledáte Mentora, tak koukněte sem. A pokud hledáte práci, tak kariérní poradenství je zde.

A koho HR nezajímá, ale má třeba alergii na lepek jako já, tak koukněte na můj web celiakarna.cz, je tam také moje oblíbená jóga:-).

#nabor #recruitment #HR #lidskezdroje #hrinterim #hrinterimcz #matricariachamomilla #personalniagentury #personalistika #humanresources #dagmarmatejkova #pracovninabidka #hledampraci #job #prace #benefity #odmenovani #remuneration #krizoverizeni #oddelenilidskychzdroju #ukoncenipracovnihopomeru #ukonceniPP #vyhazov #vypoved #propousteni #linkedin #inovace #leadership #startup #homeoffice

1,354 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše