Vyhledat
  • Dagmar

💙Outsourcing v HR

Aktualizace: srp 17

Aneb jak se věnovat činnostem, které jsou důležité a nutnou administrativu a další nutné, ale nudné činnosti přenechat jiným.


Bohužel, stále se setkávám s tím, ať už přijdu do společnosti, které se tváří hrozně sofistikovaně nebo do firmy, která si na nic nehraje a má zaměstnance, tak v HR (pokud tam nějaké tedy je) vládne představa, že HR = mzdy a ještě ke všemu zde bují tzv. „excelová smršť“.


Tabulky, které nejsou nijak propojené, vzorce nejsou uzamčené, takže každý, trochu znalý, si tam může připsat, co chce a najednou bonus 5% je 50% a než si toho někdo všimne, tak se to vyplatí a jelikož se většinou neví, jak to ze zaměstnance dostat zpět, tak se to nakonec nechá být.

Dále tyto Excely samozřejmě nejsou nijak zaheslované a posílá se to od čerta k ďáblu a najednou se někdo v mailu překlepne. Nováků bývá v každé firmě celá řada a celá firma si přečte, kolik kdo bere a jaké měl prémie.



Dokonce jsem se setkala jednou s tím, že paní neuměla pracovat vůbec s tabulkami a místo toho aby si vypočetla „total“ v excelu, počítala si to vedle na kalkulačce a dopsala výsledek do buňky, pak se hrozně divila, že se na to přišlo.


Když se mají navyšovat mzdy nebo počítat prémie, tak místo toho aby se vedení za 2 minuty dozvědělo, kolik jsou mzdové náklady nyní a kolik budou při navýšení 2 nebo 5 %, bez a s odvody, tak je to v takovém prostředí, práce na několik dní, minimálně.

A to nemluvím o tom, když toto řešíte mezinárodně. A teď třeba v prostředí banky a mimo EU. Říká se tomu "přeshraniční přenos dat" a je tam potřeba už nějaká základní znalost.


Dále v klasickém HR oddělení „jezeďáckého“ ražení – opravdu to ještě existuje – jsou stále k dispozici výplatní sáčky! A mzda se vyplácí na ruku. Asi tušíte proč, mistři exekucí jsou všude přítomní. Viděla jsem to relativně nedávno a myslela jsem si, že se mi to zdá. Nezdálo...


Smlouvy, tak to je kategorie sama pro sebe. Čím delší, tím lepší, všechno v hard copy, nic naskenovaného. Elektronický podpis nelze oficiálně použít, tak to také nepomáhá. Životopisy samozřejmě je nutné si také vytisknout....


A přitom je to tak jednoduché. Za prvé nechápu stále rezonující představu, že interní mzdovka je lepší, než externí.

Pokud pominu to, že většinou se neudrží informace a všichni vědí všechno, také se dost často stává, že taková paní/pan mzdovka něco špatně vypočítá nebo neodvede a můžeme dostat pokutu. Zodpovědnost zaměstnance za škodu je do 4,5 násobku mzdy.


Dále, proč bych si jako podnikatel, řekněme mám zahradnictví, měla kupovat mzdový SW, řešit všechny aktualizace, legislativní změny, posílat lidí na školení atd. Vždyť to přece není moje specializace, já pěstuji třeba růže.


A nejsou to pouze mzdy. Outsourcovat se dá všechno, co není naším tzv. CORE businessem. Pokud pěstuji růže, tak se věnuji jim a nesnažím se porozumět daním, účetnictví nebo mzdám. Na to existuji specializované firmy.


A co mi Outsourcing přinese?

  • Využití moderních technologií nebo jejich pronájem, které bych si za normálních okolností nemohla dovolit.

  • Dále mohu výrazně zrychlit a zkvalitnit informační tok. Vše bude k dispozici na jenom místě a podle hierarchie mohu nahlížet na data svých podřízených v reálném čase a tudíž se mohu kvalifikovaně rozhodovat.

  • A přenáším „zodpovědnost“ na další subjekt – samozřejmě jako jednatel jsem zodpovědná za chyby např. v účetnictví, ale samozřejmě dobrá smlouva bude jistě na dané situace pamatovat.


Jako obvykle nic není černo – bílé. Pokud se špatně rozhodnu a vyberu si dodavatele tzv. Sdílených služeb, který v rámci optimalizace "ad absurdum" používá např. Shared Service v Asii, nemusí to být pro mě výhra. Většinou AJ je značně omezená a problém, který by se dal vyřešit za pár minut se řeší dny nebo týdny. Tak na to pozor.


Pokud se chcete dozvědět více, budu určitě organizovat nějaký webinář na téma Outsourcingu v HR, digitalizaci a automatizaci. Sledujte aktuální nabídku zde: Outsourcing v HR Webinář


Těším se na Vás,

Vaše, Dagmar


#HR #humanresources #outsourcing #hrinterim #hrinterimcz #dagmarmatejkova #matricariachamomilla #sharedservice #sdilenesluzby #mzdy #moderniHR

22 zobrazení
Kontakt

Společnost je členem:

Matricaria Chamomilla s.r.o.                                                                                              

Ing. Dagmar Matějková Chudárková

Jednatelka společnosti

Sídlo: Jaromírova 588/32, 128 00  Praha 2, Česká Republika  

IČO: 023 62 597

Spisová značka: C 218592 vedená u Městského soudu v Praze                                   

Obvykle mne najdete v kancelářích Spaces na Národní třídě, v Regus po světě nebo u klienta.

Prosím, raději zavolejte a dohodneme se na schůzce. 

 

Tel: +420 602 470 244

dagmar.matejkova@hrinterim.cz

                                                                                                                Odesláním Vaší zprávy souhlasíte se zpracováním osobních údajů dle aktuální směrnice EU  (GDPR).

                                                                                                                Váš souhlas můžete kdykoliv odvolat telefonicky, písemně nebo emailem.

HK_P1.png

© 2019 Matricaria Chamomilla s.r.o.. All rights reserved.