Vyhledat
  • Dagmar

💙Delegování. 3 kroky, které fungují

Aktualizace: úno 10

Delegování. Tak to je velmi častá bolest manažerů, majitelů firem nebo jejich ředitelů. Předat práci někomu jinému, když jsem přesvědčen, že to zvládnu nejlépe jenom JÁ sám?


Asi všichni jsme se setkali se situací, kdy se malé dítě snaží něco udělat, co ještě nezvládá. Místo toho aby si nechalo poradit, tak chce "JÁ SAMO". No a tak podobně to vypadá ve firmách, které se řídí já SÁM/SAMA.


Tip č. 1 – Dobře si vybrat


A to teď můžeme aplikovat jak v osobním životě, tak pracovním. Pokud si vyberu lidi, kterým nedůvěřuji, domnívám se, že jsou horší než já, tak se velmi těžko budu srovnávat s myšlenkou něco, na někoho dalšího, delegovat.



Dám vám příklad.


Moje kamarádka si vzala muže, který je skvělý asi ve všech možných disciplínách, jen jedno mu chybí.


Je prostě levej, ale neskutečně.

Neumí zatlouct hřebík a pokud se o to bude snažit, tak se buď zraní sám nebo někoho jiného, popřípadě něco rozbije. Kamarádka je naprosto pragmatická, tak to raději udělá sama nebo si někoho zavolá na pomoc.


Tak se to dá řešit v rodině, ale co s tím, v práci?


Hlavní zásada je, že pokud hledám někoho, kdo má zatloukat hřebíky do stěny, tak to musí umět daleko lépe, než já. Pak nemám nutkání, to dělat sama, neboť zjistím, že to není potřeba.

Tip č. 2 - Pravidelně kontrolovat


Pravidelně kontrolovat, neznamená mikro-managovat a stát někomu za zády. I přesto, že jsem si dobře vybral, tak přeci, je potřeba to zkouknout..... Není-liž pravda.


Takový mikromanagovaný, obvykle začne být značně nervózní a dělat chyby. Tím pádem efektivita práce půjde dolů, protože „pán domácí“ stojí za zády. Nebo se jednoho dne sebere a půjde o dům dál.

Tedy fluktuace a navýšení nákladů a ztráta času a peněz. Naprosto zbytečně.

Pravidelná kontrola je např. na týdenní bázi, kdy se zkontroluje kvalita sjednané a odvedené práce a dohodne se práce další.


Pokud s něčím nejsme spokojeni, tak řekneme zcela konkrétně s čím a jaká je naše představa. Případně to názorně předvedeme a stanovíme také čas na nápravu.

Tip č. 3 – Najdeme si jinou zábavu


Kdo si hraje, nezlobí. Pokud tedy zvládáme, to co jsme napsali v tipech 1 a 2, tak se snažíme dělat to, co nám přísluší.


Tedy. Pokud jsem majitel firmy, tak hledám možnosti pro další rozvoj firmy v dlouhodobém horizontu. Snažím se vzdělávat a spolupracovat a to i s konkurencí.


Buduji si vazby, zapojím se také do dění ve společnosti nebo třeba založím jinou firmu, a když mám ještě čas, tak se věnuji svým koníčkům, sportu a rodině.


Pokud jsem ředitelem firmy, která mi nepatří, tak si třeba vymyslím svůj vlastní projekt a nebo se snažím pro majitele firmy inovovat a posunovat firmu dál, třeba na nové trhy.


Shrnutí:


Delegování je disciplína, které se člověk musí trpělivě učit. Pro mne osobně, také není jednoduché, předat činnosti jiným lidem.


Každý si tím musí projít sám. Ale garantuji vám, že pokud pochopíme princip, že prostě být SÁM, není příjemné, jak v osobním, tak pracovním životě, tak máme vyhráno.


Frustrovaných já SÁM majitelů firem a různých manažerů běhá po světě mnoho a myslím, že nikdo z nich v tom světě mnoho štěstí nenašel.

Tak tedy.


Nebojte se delegovat, uvidíte, že nakonec si zvyknete a bude se vám to i velmi líbit.


Pokud vás zajímají moje Semináře, tak koukněte. Pokud potřebujete HR Interima nebo Virtuálního HR ředitele, popř. HR seniorního poradce, zde více info.

Pokud hledáte Mentora, tak koukněte sem. A pokud hledáte práci, tak kariérní poradenství je zde. A koho HR nezajímá, ale má třeba alergii na lepek jako já, tak koukněte na můj web celiakarna.cz, je tam také moje oblíbená jóga:-).

#hrinterim #hrinterimcz #matricariachamomilla #dagmarmatejkova #lidskezdroje #hrporadenstvi #hrkonzultace #hrreditel #delegovani #management #leadership #praha #hrm #humanresources #opentowork #opentochange #jobs #prace #hledampraci

70 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše